perjantai 23. tammikuuta 2009

Lähes kaikki paskana

Myös henkilökunta!

Taas projekti venyy! Nyt on molemmat kattilat rikki ja molemmat turbiiniyksiköt. Kiinalaiset on siinä lahjakkaita että kaikki kopioidaan, virheitä myöten ja soppaan lisätään sitten omat, joskus erikoisetkin, mausteet.

Ei jaksa edes alkaa kuvailemaan kaikkea mitä on tapahtunut, mutta kukaan ei ole tyytyväinen olevaan tilanteeseen. Paikallinen sähköyhtiö on pulassa koska sähköä ei ole tarpeeksi ja asunnollakin on keskimäärin kerran päivässä sähköt poikki. Silloin ei ole ilmastointia, suihkua, vessaa ei voi käyttää jne. Kirja vaan käteen ja loikolemaan riippukeinuun tai sohvalle. Kuitenkin yrityselämä kärsii, ihmisten elämlaatu kärsii. Täällä on jo ollut mellakoita jatkuvien sähkökatkojen takia. Jonain päivänä talon ulkopuolella on muutama sata vihaista muslimia vaatimassa että sähkönsaanti on turvattava tai "tulee turpiin". Kemirin alueella vihaiset paikalliset tuhosivat yhden vastaavan projektin tukikohdan ennen joulua. Ei kiitos samaa!

Nyt on perjantai ilta ja maanantai on "härän vuoden" ensimmäinen päivä. Ei taida edes kannattaa laitokselle mennä. Ei siellä ole kuitekaan kuin rapulaisia kiinalaisia ja taas yksi päivä puhdasta odottamista. Sitä tässä projektissa on ollut: odottamista! Ei paljon ammattitaitoa nosta. Palkka onneksi juoksee vaikkei mitään tekisikään.

Kippis perjantaille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti